HTML

Megkóstolom a legaranyosabb állatokat - a nyuszi

2011.03.30. 15:17 poro

              A GasztRabbit versenykiírása szöget ütött a fejembe. Mivel a nyúl egy felettébb aranyos állat, és ha már megírtam egy receptet hozzá, mi lenne, ha végigvenném milyen egyéb cuki állatot kóstoltam már. Én minden állatot szeretek nagyon, még az anakondához is hozzádörgölőzöm ha éppen alszik, és élő medvét is azért nem szeretgettem még, mert elrángattak a  kerítéstől. Háromszor is.  Az állatok iránti határtalan szeretetem viszont nem akadályozott meg abban, hogy a fenti két állat valamelyikéből ne egyek. Hogy a kettő közül meyikből vacsoráztam kétszer is, kiderül a héten. Illetve alternatív elkészítési módokat is közlök majd a hazai gasztrobloggerek egyik legjobban elutasított „kedves háziállatból lett gyertyafényes vacsora hozzávalójához”. Jut eszembe, evett már itt valaki tengerimalacot?

 
A mai recept pedig nem skandináv, de holnaptól mindenképp visszatérünk az északi cukika állatocskák megfőzéséhez. Muhahahahahahahaaa
 
 
Nyúllábtorta (meggyes nyúlpaté tésztában sütve)
 
 
 
 
Hozzávalók:

 
Tészta:
 
-         350 g fehér finomliszt (BL55)
-         180 g vaj szobahőmérsékleten
-         1 evőkanál konyak
-         2 db tojás
-         1 tojássárga a tészta megkenéséhez
-         őrölt bors
 
Töltelék:
 
-         2 db nyúlcomb
-         egytenyérnyi libaháj
-         2 db salotta
-         2 evőkanál balzsamecet
-         2 evőkanál portói
-         1 db tojás
-         60 g aszalt meggy
-         1 teáskanál kínai ötfűszer
-         Só bors
-         vaj sütéshez
 
Tálaláshoz:
 
-         házi savanyúság
-         csípős mustár
 
A vajat összegyúrom a liszttel, majd hozzáadom a tojásokat, borsot, és a konyakot. Összegyúrom, majd fóliába tekerve pihentetem a hűtöben legalább fél órát.
 
A húst lefejtem a csontokról, lehetőleg szeletekre vágom, majd öntöttvas serpenyőben vajon hirtelen barnára sütöm. Félreteszem őket hűlni. A visszamaradt vajra rádobom a nagyon finomra vágott hagymát, majd mikor üvegesedik, felöntöm portóival és balzsamecettel. Felkapargatom a sucöt, sűrűre forralom pillanatok alatt.
 
A kihűlt húst a libahájjal együtt ledarálom, hozzáadom a serpenyőben lévő lét. Gazdagon sózom, borsozom, hozzáadom a tojást, a kínai ötfűszert, és a meggyet. Összekeverem a hozzávalókat, és félreteszem.
 
A tésztát kivettem a hűtőből, és két részre osztottam 1:2 arányban. Félcenti vastagra nyújtottam mindkettőt. A nagyobbikkal kibéleltem a 20 cm átmérőjű magas, kivajazott, -lisztezett piteformát. Belekanalaztam a tölteléket, beboritottam a kisebbik kinyújott tésztával, vágtam két lyukat a tetején az eltávozó gőznek. Megkentem a tojássárgájával.
 
250 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütöttem, majd lekapcsoltam 180 fokra, és 30 percig maradt még bent.
 
Megvártam míg langyosra  hűl, majd házi vegyes savanyúsággal és zöldborsos mustárral tálaltam.
 
 
 
 
További nyulas receptek:
http://gasztrabbit.blogspot.com/
A receptet és blogod linkjét a hadarik.rita@matrixpr.hu e-mail címre várjuk 2011. március 30-ig!

 

Akinek pedig nem elég a nyulakból, itt egy videó egy mérsékelten gonosz kinézetű példányról.

 

Szólj hozzá!

Címkék: nyúl

A bejegyzés trackback címe:

https://renszarvasporkolt.blog.hu/api/trackback/id/tr422785302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása